انتقاد آیت الله استادی از نامه رئیس جمهور

امام جمعه قم با انتقاد از انتشار نامه رئیس جمهور در خصوص غیر عالمانه بودن تفکیک جنسیتی در دانشگاه‌ها گفت: ایشان نباید نظر خود را در نامه‌ای علنی عنوان کند.

 



 آیت الله رضا استادی شامگاه پنج شنبه در مراسم بزرگداشت حجت الاسلام صدوقی امام جمعه فقید یزد که از سوی جامعه مدرسین و مدیریت حوزه‌های علمیه در مسجد اعظم قم برگزار شد در سخنانی به مسئله عدم اختلاط دانشجویان در دانشگاه‌ها اشاره کردو افزود: بعد از انجام کلی مطالعات از سوی دلسوزان، آنها به این نتیجه رسیدند که باید فضای دانشگاه‌ها از نظر اختلاط جنسیتی ساماندهی شود و خانم‌ها و آقایان در فضایی جداگانه تحصیل کنند اما، متأسفانه شاهد آن هستیم که به یکباره رئیس جمهور به وزاری علوم و بهداشت نامه می‌نویسد و این امر را کار غیر عالمانه معرفی می‌کند.

 


مردم از وضعیت حجاب ناراضی‌اند

 

 

امام جمعه قم با بیان اینکه مردم از وضع فعلی حجاب در جامعه رضایت ندارند افزود: مقدار اندک بی‌حجابی نیز برای نظام اسلامی مناسب نیست که بخشی از آن در دانشگاه‌ها وجود دارد و وقتی چند نفر دلسوز می‌خواهند در راستای کاهش فساد قدم بر دارند رئیس جمهور می‌گوید باید آن را متوقف کنید.


وی ادامه داد: نظام ما نظام فرهنگی است و اگر تنها به مادیات توجه کنیم و نسبت به دیانت و فرهنگ مردم بی‌توجه باشیم هیچ سودی نخواهد داشت و بی‌فایده است.


آیت الله استادی تصریح کرد: رئیس جمهور با این اقدام خود همه تلاش‌ها را خنثی کرد و اگر ایشان نظری در این رابطه دارند باید در خفا بگویند نه اینکه در نامه عنوان کند.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا